Evernote – Världens smartaste anteckningar

15 03 2010

wpid-pastedgraphic-vqngogh9tr2d.jpg
Jag blev för en tid sedan, av en vän, introducerad till det otroligt smarta anteckningsprogrammet Evernote. Sedan dess har det nog inte gått en enda dag utan att jag använt detta, helt underbara, program. Inte nog med att det finns till Mac och Pc, du kan också köra det på din mobil (om du har en iPhone, Android, Blackberry, Windows Phone/Mobile eller Palm Pre). Om jag på ett enkelt sätt ska försöka förklara hur Evernote fungerar, brukar jag försöka jämföra det med Dropbox. Detta är alltså Dropbox, fast för notiser och anteckningar.

wpid-pastedgraphic2-5akyc3gnlv4p.jpg

Evernote låter dig, med hjälp av din telefon/dator, ta bilder på affischer på stan, kopiera något från en hemsida (eller om du så vill, hela hemsidan) eller något annat du snabbt vill komma ihåg. Detta synkroniseras sedan med en central server och gör materialet åtkomligt från dina andra Evernote-klienter som är registrerade mot samma konto. Eller om du för tillfället inte har din telefon eller dator med dig, kan du istället logga in via Evernotes hemsida och där hitta alla dina notiser.

wpid-pastedgraphic1-b1chhcdpqjsd.jpg

Som om det inte var nog med denna funktionalitet, gör Evernote alla dina noteringar sökbara. Texten från konsert-affischen från stan är nu inläst och tolkad till text!!!

Jag har rekommenderat programmet till alla i min närhet och tillsammans sprider vi informationen vidare. Aldrig mer kommer jag använda en post-it lapp, Evernote är billigare, Evernote är gratis!!!

wpid-pastedgraphic3-qzmfu5g0smwu.jpg


Åtgärder

Information

Kommentera

