iPhone 4G??

19 04 2010

Rykten har den senaste tiden spridits om att nästa iPhone kommer att ha sin release i slutet av juni och vi kunde så sent som förra veckan läsa om hur AT&T har förbjudit sina anställa att ta semester under just denna period. Man påstår att detta skall vara ett starkt argument för att den nya iPhone faktiskt lanseras då, då ingen annan telefon fått denna behandling av AT&T tidigare.

Senast i raden finner vi nu filmer och bilder från Gizmodo. Gizmodo själva påstår att de, efter ca en veckas undersökningar av telefonen, är rätt säkra på att detta är den nya telefonen.

”We’re as skeptical—if not more—than all of you. We get false tips all the time,” Chen said. ”But after playing with it for about a week -— the overall quality feels exactly like a finished final Apple phone -— and disassembling this unit, there is so much evidence stacked in its favor, that there’s very little possibility that it’s a fake”. (Gizmodo)

Apple själva har på ett internt möte sagt att iPhone 4G skall vara en ”A+ -uppdatering”, vilket skall betyda riktigt stora förändringar/förbättringar. Jag vet dock inte om jag tycker att det nya utseendet är en förbättring. Däremot verkar inte inte finnas några tvivel om att hårdvaran i denna telefonen är bättre.

Nyheter:

* Frontkamera för videosamtal/videochatt
* Större kameralins (Bättre optik)
* Kamerablixt
* Micro-SIM (Samma som iPad)
* Aningen mindre skärm, skall dock ha bättre upplösning
* Delade volymknappar
* Troligtvis en sekundär mic för brusredusering
* ”Metalliska” knappar

Än så länge är jag skeptisk, men jag känner mig själv och tror att det är just en sån här (om den ser ut så här vid lansering) som ligger i min ficka i höst.

Läs mer på Gizmodo.com –>